csoki

Minőségéhez képest meglepően fogyasztható: Tibi ananászkrémes étcsokoládé

tibi ananászkrémes
Viszonyomat a gagyival már a blog indulásakor kifejtettem. Azt azonban ennek ellenére is állítom, hogy a magyar kommersz csokivonalon a Tibi a legfogyaszthatóbb, vagy az egyetlen fogyasztható, a nem kívánt rész törlendő. Ez mondjuk nem jelenti azt, hogy tibin élnék, de nagy ritkán ezt az ananászost megkívánom, illetve, ha forrócsoki-készítésre adom a fejem, akkor is ezzel a lehetőséggel élek (a 60-70%-os kategóriával). Hosszú a cég története, régóta jelen vannak, elkerülhetetlen.
Van egy hasonló, a feketeribizlis változat, na az valami borzalom. Szerintem olvasztott műanyag a tölteléke, de persze én hülye megeszem, ha lerakják elém. :D Szerencsére ez az ananászos egészen ananászízű. A csokoládé 50%-os, de elég édes még így is. A tölteléke tényleg tök jó. Bár alább pillantva láthatjuk az összetevők nem kicsit elborzasztó listáján, hogy keményen kettő százalék ananászpor van benne, tehát semmi köze az igazi ananászhoz, de legalább jó aromát használnak. A krém színét a kurkuma (kurkumaaroma?!) adja, ezt is látjuk, sebaj. Nem émelyítően édes (de nem is a gasztronómia csúcsa), csak egy kicsit sok; így több kocka is fogyasztható belőle egyszerre, már ha az enyhe műanyagos mellékízt jól bírjuk. Nagy, duci kockákra van amúgy osztva, ez a képen is látszik, kivételesen ez esetben a kép néz ki szarabbul, mint a valóság.

Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy a cég „trüffeles” csokiszeletének bojkottálására buzdítsak mindenkit. Az ugyanis egyszerűen vállalhatatlanul borzalmas! Még ha nem azt írnák rá, hogy trüffel… De azt írták rá. Márpedig a trüffel olvasztott csokoládé, tejszín és vaj keveréke. Ehhez képest a Tibi verziójába még marcipán meg már istentudjamégmi is került, a végeredmény kb. olyan, mint egy nagyon elbaszott Sport szelet, képtelen vagyok megérteni, hogy a) hogy dobhatták ezt piacra, b) ki engedélyezte, hogy trüffel néven fusson. Bojkott!

Ár: 200 Ft körül? talán… – 100 g
Összetevők: cukor, kakaómassza, kakaóvaj, glükózszirup, növényi zsiradék, ananász gyümölcspor (a krémben 2%), emulgeálószer: szójalecitin, aromák: ananász, kurkuma, vanília, étkezési sav: citromsav, tartósítószer: kálium-szorbát, nedvesítőszer: invertáz enzim.

csoki

Galler Mandarine Napoleon

galler mandarine

Most én leszek a Big Brother, láttam ám, hogy valaki Gallerre keresve jutott el a blogra. Ezért most firkantok kicsit az egyetlen Gallerről, amit kóstoltam :)
A fenti képen pont nem látszik kb. semmi (de az a buborékos felszín kifejezetten szép), de ezt nyújtja a honlapjuk, ezt kell szeretni. Belga a cég, mint még oly sok másik. A most taglalt csoki egy kis rúd, tömzsi kiszerelés; vannak más cuccaik is, de nem rémlik, hogy láttam volna errefelé mást is a rudakon kívül. Ettől függetlenül persze lehetnek, annyira azért nem vagyok jó megfigyelő. Szóval ebből a rudas kiszerelésből jó sok íz van, ezzel a mandarinossal befürödtem picit, de ez az én hibám. Ugyanis nem vagyok éppenséggel otthon az alkoholok világában, ezért nem tudtam, hogy a Mandarine Napoleon bizony egy likőr. (Mintha nem találkoztam volna a Napoleonnal natúr – ehh, hát nem esett le időben.) Ezért persze azt hittem, hogy mandarinos csokit fogok enni, aztán kiderült, hogy nem. :D Na megijedni nem kell, nem vészesen alkoholos, még annyi ereje sincs, mint egy szem konyakmeggynek, de azért észre lehet venni rajta. Sok-sok tölteléke van, azért olyan bumszli. Viszonylag híg krém (annyira azért nem, hogy kifolyjon, ha leharapunk belőle egy darabot), kellemesen mandarinos, nem túl édes. A csokiréteg milyenségére már nem emlékszem, elég rég ettem már ezt, de rossz emlékeket nem hagyott, szóval biztos ehető volt. Beosztani szerintem nem nagyon lehet, csak pár falat az egész. Esetleg, ha vékonyan felszeleteljük, működhet… :P

Amúgy a Gallernél is játszik az általam oly kedvelt színkódozás, minden íznél más színű a csomagolás felső része :) Úgy nézem, van olyan ízesítés, ami tej- és étváltozatban egyaránt létezik, vagy nem, mindegy. Van még pár esélyes, amik lehet, hogy be fognak vándorolni hozzám, pl. a málnakrémes étcsoki, vagy a pisztáciás fehér… Van más alkoholosuk is amúgy (Cointreau, Grand Marnier), aki ezt a vonalat preferálja, az nézzen körül.

Ár: elfelejtettem, de megnézem, ha legközelebb csokiboltban járok – 70 g
Összetevők: passz