csoki

Fazer Lingonberry Milk Parfait / Puolukkajäädyke, azaz vörösáfonyás-fagylaltos tejcsokoládé

fazer puolukka lingonberry
Ugyebár a Fazer még mindig nem elérhető Magyarországon, néhány bonbonszerűséget leszámítva. Így ezt a táblát sem lehet tudtommal kapni, szégyen, de ez van.
A cég újdonsága a (azt hiszem, limitált) Nordic Gourmet háromtagú család – ez a vörösáfonyás-fagyis/parfés, aztán van még málnás-csokihabos és kékáfonya-pités is. Ehhez persze tudni kell, hogy Finnországban fajtában és mennyiségben egyaránt rengeteg bogyós gyümölcs terem, más nem nagyon él meg, de ebből van dögivel. :) Nem csoda hát, hogy nem csak magában fogyasztják a bogyósokat, hanem mindenféle édességet, süteményt is készítenek belőlük. Van náluk mindenféle piirakka (pite), ennek alapja igazából egy tésztalap, amire aztán azt tesznek, amit jónak látnak, és annak megfelelően nevezik el. (Jelen esetben pl. a kékáfonyás a mustikkapiirakka.) Eszik krémekhez, minitortákhoz, maxitortákhoz, mindenhez.

Na, ez a felvezető kellett a lelkemnek. Szóval mostmár nézzük a csokit. Féltem attól, hogy a vörösáfonya olyan élménnyel fog benne megajándékozni, mint az IKEA-s vörösáfonya-lekvár, amit az emberek többsége imád, én viszont majdnem rosszul lettem tőle, szerintem nagyon keserű. Szerencsére nem ez történt, a csoki tölteléke ugyanis inkább savanykás, azt meg szeretem. :) Persze a tejes rész nem fagyi, hogy is lehetne, inkább valahol a tejkrém és a joghurtkrém határán mozog. Az áfonyás réteg elég vékonyra sikeredett, mondjuk a fenti képen pont nem látszik semmi, de még annál is vékonyabb a valóságban. Az íze viszont elnyomja a csokiét, édes-savanyú… :) Bevallom, sosem ettem még vörösáfonyát, így nem tudom, igazából mit kellene éreznem, de hát ez van.
Az látható a lenti listán, hogy ez a csokoládé már nem friss tejjel készül, mint a Fazerin Sininen, csak tejporral, de még így is jól nyomják. De tényleg olyan erős a töltelék, hogy a csokoládé kissé háttérbe szorul. Viszont szépen roppan. Ja, és van a cuccban egy kevéske, igen apróra tört karamell is. Íze nincs szerintem, de ropog.

Összességében szerintem megéri megkóstolni, ha valakinek lehetősége van hozzájutni, amihez azért kell szerencse. (Azért az összetevők listájának hosszát elnézve annyira nem nagy baj, ha nem tudunk belőle kilószám venni… :S) Egyénként a csomagolása nagyon szép, elegáns, a felirat itt-ott fényes, és olyan szoros a doboz, hogy úgy kell belőle kinyomni a csokitáblát, nem lehet csak úgy kicsúsztatni. Nagy kockákra van osztva, de mondjuk nekem kapásból félbetörtek, úgyhogy beosztható.

Ár: kíváncsi lennék, mennyi lenne, ha kapható lenne nálunk… – 125 g
Összetevők: cukor, teljes tejpor, növényi zsiradék, kakaóvaj, kakaómassza, glükózszirup, sovány tejpor, tejcukor, áfonyalésűrítmény, tőzegáfonyalésűrítmény, emulgeáló: szójalecitin, zselésítő anyag (E 440), savanyúságot szabályozó anyagok (E 330, E 331), só, tartósítószer (E 202), fényesítő anyag (E 901), színezék (E150c), aromák (vanillin, áfonya).