csoki

Zaabär Thym du Lavandou – kakukkfüves étcsokoládé

zaabär thym kakukkfű
Mivel kezdjem? A jóval vagy a rosszal? Jó, nem akarok elhamarkodottnak tűnni, még csak egy kockát ettem meg belőle, de van rossz…

Na jó. Kezdjük azzal, hogy a Zaabär egy a kismillió belga csokoládégyártó közül. A Dolfinhoz hasonlóan ők is a fűszeres csokoládékról híresültek el, jómagam talán úgy egy évvel ezelőtt találkoztam először a névvel, de venni még csak pár hete sikerült belőle. Jópofa csomagolásaik vannak, elegáns ezüst, de a címkék itt is mind különböző színűek, ezáltal ránézésre megkülönböztethetőek. Vákuumfólia védi a csokikat, nagyszerű, de nem lehet visszazárni, ha egyszer megkezdted az evést, azért szerintem ez annyira nem jó… Itt van a honlap, a kezdőoldalon rögtön a duo táblák vannak, lehet csemegézni. Ezek a duo táblák állítólag úgy nyílnak ki, mint egy könyv, és a két felében van egy-egy ilyen vákuumfóliás, 35 grammos táblácska.

Viszont amiről most írok, az nem duo, csak szimpla, de tök ugyanaz van benne, csak nincs könyvimitáció-csomagolása. Csak… én másra számítottam… :/ Nem rejtem véka alá, hogy kakukkfű-imádó vagyok, ezért is választottam elsőre ezt. Majdnem elsírtam magam tőle… persze el fog fogyni, mert mi mást tehetnék, próbálkozom vele tovább, hátha meg tudom szeretni, de első harapásra nagy csalódás volt. A csokoládé maga 55,9%-os (ezt a precizitást – a magyar címkén már nemes egyszerűséggel 60 :P), elég édeskés, tömény, vagy a kakukkfű tette azzá, nem tudom, de szokatlan.
De ez az én ízlelőbimbóimnak nem kakukkfű! *sírósgyerek szmájli* Nem az a kedvelt kanalasorvosság-aroma, amit a kakukkfű nekem nyújtani szokott, hanem egy nagyon fura, nagyon ismeretlen, behatárolhatatlan ízű valami. Holnap teszek még egy próbát és megírom, ha valami változást érzékelek… :/

Update: túl vagyok az újabb próbán, ha a falatokat egy-egy kanál joghurttal kísérem, el tudom rágcsálni… de még mindig nem finom… :/ Sebaj, másnak biztos tetszik, különben nem lenne olyan népszerű a márka.

Ez a csalódás (egyelőre?) nem vette el a kedvem a további ismerkedéstől a Zaabär termékeivel, csak jól meg fogom gondolni, hogy mit vegyek. Mert pl. kinéztem a csillagánizsos étcsokit (hjajj, a csillagánizs is a függőségeim közé tartozik!), de az is ét… és lehet, hogy ugyanilyen tömény, vagy akármilyen… Meg a fahéjas is ét. Az édesgyökeres, a pisztáciás, a mentás, a citromfüves is. Francba! Tulajdonképpen, ahogy elnézem, csak a sós és a csilis tejcsoki. Hogy ez eddig miért nem tűnt fel… :/ Na mindegy, lesz, ami lesz, valamire el kell verni a pénzem, hogy aztán szidhassam magam miatta.

(Lavandou meg, ahonnan a kakukkfüvet vették hozzá, gyors kutatásom szerint a provance-i Alpokban van és 2000 óta tilos benne meghalni, mert tele a temető és rontaná a városképet, ha újat hoznának létre. Nem csak nálunk vannak nonszensz dolgok ;D )

Ár: 580 Ft/35 g
Összetevők: kakaómassza, cukor, kakaóvaj, kakukkfű (1,5%), emulgeáló: szójalecitin, természetes vanília.