Uncategorized

Niederegger, Lübeck, marcipán

Világéletemben utáltam a marcipánt. Pontosabban, azt a valamit, amit errefelé marcipán néven árulnak, azt az émelyítő, cukortúltengéses borzalmat, mert akkor még azt hittem, az a marcipán. Egészen pár nappal ezelőttig, amikor is az itt-ott olvasottak (pl. ez a bejegyzés :) ) hatására úgy döntöttem, veszek valami Niedereggert.
…most már tudom, milyen az igazi marcipán… :)
niederegger logo

Kezdjük az alapoknál. A marcipán semmi másból nem áll, mint mandulaőrleményből és cukorból, minőségét ennek a két összetevőnek az aránya határozza meg. (Minimum 50-50%, ha minőségre vágyunk…) A cég honlapja szerint a következő fajták léteznek:

  • Niederegger marcipán: 100% nyers mandulamassza
  • lübecki nemes(?) marcipán: 90% mandula, 10% cukor
  • lübecki marcipán: 70% mandula, 30% cukor
  • fogyasztásra szánt marcipán: 50-50%

Igazából az egész úgy kezdődött, hogy a Ritter mini-válogatásban volt két marcipános falatka is. Kidobni vétség lett volna, odaadni se tudtam volna senkinek, mert nincs marcipánkedvelő a környezetemben, így hát természetesen megettem én. És nem olyan volt benne a marcipán, mint amilyentől féltem! :) Bár azt még nem érzem, hogy egész nagy táblát meg tudnék belőle enni, de nem baj.

Nos, a Niederegger még ennél is jobb. Nem akartam rögtön sokat venni, ezért az ötdarabos marcipánburgonyára esett a választásom, ami a formája miatt „burgonya” (eszébe ne jusson senkinek a krumpliból vagy egyébből készült hamis marcipán…). Ezek pici gombóckák, akkorák, mint egy termetes cseresznye, leheletnyi kakaóporba vannak forgatva, legalábbis az összetevők szerint kakaópor, de szerintem egyáltalán nincs íze. Ami nem is baj, csak azért van rajta, hogy meg lehessen fogni :)
niederegger marzipan kartoffeln
A lényeg a belseje: szemcsés állagú valami, a kezdeti idegenkedés után beleharaptam (ínyenceknek két falat egy ilyen bogyó, sietősek egyben is eltüntethetik), és rögtön kiderült, hogy ez tényleg nem az a cucc, amiből a tortákra csinálnak figurákat. Erősen mandulaillatú- és ízű, a cukrot egyáltalán nem érezni, és ez volt a cél, isteni finom :) Ahogy rágjuk, érezni, hogy állagra valami paszta, de mégsem olyan, mint egy cukorpaszta. Mandulakedvelőknek kötelező!

Ár: 490 Ft/44 g (5 db)
Összetevők: mandula (57%), cukor, invertcukorszirup, alkohol, kakaópor.

Természetesen nem ez az egyetlen termékük, vannak táblás csokoládék pár ízben, kis marcipánfalatkák ízesítéssel és anélkül, kenyérformájú marcipántömbök, figurák, marcipános cappucino-por… Szép lassan végig kell próbálni… :)

csoki

RITTER SPORT Ganze Mandel – egészmandulás tejcsokoládé

ritter mandula
Abbahagyhatatlan.

Amúgy ha tudnék németül, beirkálnám ide a sok szépet, amiket a honlapjukon az egyes csokikról mesélnek. Ennél valami olyat tudtam kihámozni, hogy a kakaó Madagaszkárról és Pápua Új-Guineából gyütt, a mandula meg Nepálból. Vagy nem, ezt inkább nem erőltetem. A lényeg, hogy tényleg abbahagyhatatlan, legalábbis nekem. Szerintem finomabb, mint a mogyorós csokik, a mandula még nem olyan elcsépelt. Annyira sok mandulaszem van benne, hogy már inkább csokis mandulának hívnám, mint mandulás csokinak… ;) Ezzel végülis nem is tévedek, hiszen az összetevők listáján is előbb van a mandula. Elég nagy lelki erő kell ahhoz, hogy az ember be tudja osztani. Mostazonnalcsokitakarokdesokat-hangulatra tökéletes megoldás.

Ár: legolcsóbban élelmiszerdiszkontokban lehet találni, 270-280 Ft, csokiboltban 390-től 500 körülig láttam, élelmiszerláncoknál még 500 fölé is megy, ami hülyeség. – 100 g
Összetevők: cukor, mandula (23%), kakaóvaj, kakaómassza, tejszínpor, sovány tejpor, tejsavópor, tejcukor, vajzsír, emulgeáló: szójalecitin, természetes aroma.

csoki

RITTER SPORT joghurtkrémmel (45%) töltött tejcsokoládé

ritter joghurt
Szeretem a Rittert. Mivel (egyelőre?) a joghurtos a kedvencem, annak ellenére, hogy nem szeretek semmiből kedvencet választani, ezzel kezdem. Nem várhatunk sokat ilyen áron, nincs a csokiban teljes tejpor, csak sovány, ezért nem lesz soha olyan finom, mint mondjuk a Dolfin, amiről fogok még ódákat zengeni ;) És természetesen nincs benne joghurt sem, csak por, ettől függetlenül nagyon is finom a végeredmény, épp eléggé finom ahhoz, hogy ne érdekeljen, hogy miből állították elő ezt a kellemes, savanykás, tejes (jellegű) krémet. A csokiréteg pont jó, nem émelyítően édes, csak egy kicsit, nem is nyomja el a töltelék ízét. Probléma nélkül be lehet zabálni az egészet egyszerre. (A lelkiismeret-furdalást leszámítva…)

Ár: legolcsóbban élelmiszerdiszkontokban lehet találni, 270-280 Ft, csokiboltban 390-től 500 körülig láttam, élelmiszerláncoknál még 500 fölé is megy, ami hülyeség. – 100 g
Összetevők: cukor, növényi zsiradék, sovány joghurtpor (12%), kakaóvaj, kakaómassza, tejszínpor, sovány tejpor, tejsavópor, tejcukor, vajzsír, emulgeáló: szójalecitin, természetes aroma.