csoki

RITTER SPORT Olympia

ritter olympia

tejcsokoládé sovány joghurttal, szőlőcukorral, méz-krémmel (37%) és mogyoróval (7%)

Csoki sportolóknak :P Vagy nem, de nem baj. Amikor először ettem ilyet, lecsúszott az egész tábla egyszerre, és akkor eléggé mazsolaízűnek éreztem (ez problémás, mert utálom a mazsolát), de most, hogy újra vettem, rájöttem, hogy mégiscsak mogyoró az. :) Szerencsére. A joghurt olyan, mint a sima joghurtos táblában, kiegészítve a méz néven futó, kicsit kategorizálhatatlan édes ragaccsal (azért a méz-krém erős túlzás). Apróra tört mogyoró van a krémben, nem annyira ropogós, mert eléggé átázik, de azért szeretjük. Én személy szerint a szőlőcukrot is szeretem, de ebben nem nagyon érzem. Attól még benne van, és ez jó, mert csak.
Arra jó ez a tábla, hogy elhitessük magunkkal, hogy egészségeset eszünk, pedig dehogy, hogy lenne az… :D Pláne nem az, ha betoljuk egyszerre… Trálálá…

Amúgy egyre jobban bánom, hogy nem tanultam meg rendesen németül, unalmas óráimban ellennék a Ritter honlapjával.

Ár: legolcsóbban élelmiszerdiszkontokban lehet találni, 270-280 Ft, csokiboltban 390-től 500 körülig láttam, élelmiszerláncoknál még 500 fölé is megy, ami hülyeség. – 100 g
Összetevők: cukor, növényi zsiradék, kakaóvaj, sovány joghurtpor (8%), mogyoró, szőlőcukor (7,5%), kakaómassza, tejszínpor, sovány tejpor, méz (3%), tejsavópor, maltodextrin, tejcukor, vajzsír, emulgeáló: szójalecitin, nátrium-alginát, természetes aroma.

csoki

Dolfin Lait au thé vert konacha & Lait au thé vert sencha – zöld tea kétszer

Az egyszerűség kedvéért két hasonló ízt együtt tárgyalok most.
Az egyikük egy kis (30 g-os) táblácska, ő a konacha teás:

dolfin konacha
A másik pedig egy sencha teás nagy tábla:
dolfin sencha
Először is, nézzük meg az ízesítő alapanyagokat. Mind a kettő japán zöld tea, a sencha elég ismert, sokféle változata létezik, a teakedvelők egyik adu ásza. A konacha, bevallom, ismeretlen volt előttem, amíg ezt a csokit meg nem vettem, de azóta már tudom, hogy a gyokuro és a sencha feldolgozása után hátramaradt törmelék. (Mondjuk, hogy ipari szemét, de azért neeeem, mégse… :) ) Itt az angol wiki cikk a japán zöld teák fajtáiról, érdemes böngészgetni. Szerencsére Budapesten egyre terjed a teázókultúra, bőven találunk már olyan helyeket, ahol komolyan veszik a teaszertartást. :) Hupsz, picit elkanyarodtam. Igazából én annyira nem vagyok zöldtea-rajongó, egyelőre csak az erősen ízesítettek csúsznak le, de nem bánnám, ha sikerülne megbarátkoznom az „igazival” is… :)

Nekem a két csoki közül a kicsi, a konacha-s ízlett jobban, és nem csak azért, mert azt kóstoltam előbb. Erősebb, aromásabb, mint a sencha, amúgy mint a két táblában szemcsésre őrölve (vagy törve?) van a tea, a finom, krémes csokoládéban ropognak a szemecskék. Elég hasonlóak, tényleg csak ez az íz-intenzitás tér el. Étcsokoládéban valahogy nem tudnám elképzelni a zöld teát, így pont jó, hogy tejjel van dolgunk. :) Ha legközelebb veszek valamilyikből újra, mindenképpen egy bögre zöld teával fogom kísérni.

Ár: ~390 Ft/30 g és 890 Ft/70 g
Összetevők: Sencha-tábla: cukor, teljes tejpor, kakaóvaj, kakaómassza, Sencha zöld tea, természetes vanília, emulgeáló: szójalecitin. (a másiknak valószínűleg kb. ugyanilyen lehetett az összetétele)

csoki

Dolfin Lait à la cannelle de Ceylan – fahéjas tejcsokoládé

dolfin fahéj cannelle
Röviden kb. ugyanazt tudom róla mondani, mint a masala-s verzióról, vagyis: hhmmmmmmrrmmmmuummaaamammhhhmhmm… :) A csokoládé minősége ugyanolyan kiemelkedő, a ceyloni fahéj meg annyira, de annyira… Hjajj, irány a bolt. Francba. Bőven van ám benne fahéj, sajnos a csomagolást kidobtam, úgyhogy nem tudom, hogy pontosan mennyi, de naaaagyon érezhető és naaaaagyon finom :) Ahogy az egész szétolvad és krémes és fahéjas és… Mmm.

Kis adalék: a fahéj (Cinnamomum zeylanicum, Cinnamomum verum) és a kínai/indonéz/stb fahéjak, (cassia/kasszia, Cinnamomum aromaticum, Cinnamomum cassia) szigorúan nem összetévesztendőek! Ugyan közeli rokonok, a cassia az olcsóbb változat, kevésbé aromás, kvázi helyettesítő, okkal: kumarintartalma miatt nagy mennyiségben mérgező lehet, így ne akarjunk rajta spórolni. Jó, ehhez nagyon nagy mennyiséget kell belőle fogyasztani, na de akkor is, inkább együnk ritkábban minőséget, mint mindennap szart.

Ár: 890 Ft/70 g
Összetevők: cukor, teljes tejpor, kakaóvaj, kakaómassza, fahéj, természetes vanília, emulgeáló: szójalecitin.