csoki

Lindt Cherry – cseresznyetöltelékes tejcsokoládé

A Lindt & Sprüngli történetéről itt olvasható egy jó kis összefoglaló, most nem fogom én is leírni. Ismerjük, szeretjük, elterjedt. :) Bár nem áll a dobogó tetején; már fel sem tudnám idézni, hogy mi mindent kóstoltam tőlük, mert egy-két íz egyszerűen semmilyen emléket nem hagyott.
Mint a csokiboltos posztomban írtam, a Rózsakert Bevásárlóközpontban van a Lindt márkabolt, de nem egy nagy szám. Megtalálhatóak a termékek az összes csokiboltban, és némelyik íz még a sima élelmiszerláncokban is.
lindt cherry
Ennek a táblának a fő jellemzője az, hogy képtelenség kulturáltan fogyasztani. Ugyanis a tölteléke NAGYON folyékony. De tényleg, nagyon. A képen látszik, hogy duci darabkákra van felosztva a tábla, nagyon kell vigyázni, hogy a dómokat ne törjük be, illetve, ha betörjük, legyen alatta valami, amire folyhat a töltelék. :D Szerencsére van alatta egy kartonlap, az egész jó erre a célra. Mivel elég kicsi az esélye annak, hogy sikerül törés nélkül szállítanunk, a ragacsra mindenképpen készüljünk fel. A bumszlikat egyszerre kapjuk be, hogy ne folyjon mindenfelé a kissé szirupos, de finom töltelék. A csoki maga semmi extra, szokásos középkategóriás Lindt minőségű.
Gondolom, hogy ebből a sorozatból a többi íz (karamell, narancs, málna, eper, plusz az alkoholos táblák) is ugyanilyen töltelékkel van ellátva, azokat nem próbáltam.

Ár: nemtudoooommár
Összetevők: nemtudoooom

És húúúú meg vúúúúú látom ám a statisztikákban, hogy ráleltek a blogomra! *_* Meghatódtam :))

csoki

Emberi fogyasztásra elvileg alkalmatlan lenne, mégis finom: Eichetti Eiskonfekt

Én ezt nem értem. Az összetevői alapján nemhogy nem lehet csokinak nevezni (hát nem is az, nagyon nem!), mekkora looool, hogy kakaó mindössze por formátumban van benne, és az is csak 5 százalék… :D De basszameg, ez FINOM! Francba. Mégiscsak a német precizitás…

Eichetti Eiskonfekt Täfelchen

Na, kicsit vissza. Kezdjük azzal, hogy a hivatalos megnevezése „kakaós mogyoró ízű desszert falatkák”. Hm? Kakaós, és mogyoróízű, oder kakaósmogyoró? Na mindegy. De ezután jön a kedvenc részem, éljenek a fordítógépek: glutén ingyenes a cucc. (Gy.k. gluten free) …jólvan :D Van egy olyan sejtésem, hogy ez hasonló lehet a már említett hátborsóztató házi csokihoz, de azért talán mégse… Finom illata és íze van, kicsit olyasmi, mint gyerekkoromban azok a kis tasakban árult, pár milliméteres, párnácska-alakú, színes „gyümölcsös” rágók. Meg krémes is kicsit. Ezt most jól megmondtam. Azt ugye említenem sem kell, hogy NEM mogyoróízű? ;D

Kis kockákról van szó egyébként, csini fényes papírba vannak csomagolva, vegyes színekben, nekem tetszik. Kibontva pedig nagyjából ilyenek, persze ez az idealizált CG verzió:
eichetti eiskonfent akt
Amúgy elvileg ezt állítólag fagyasztóban kellene tartani, és közvetlen onnan tömni az arcunkba, elvégre eiskonfekt, vagymiafranc. Én csak hűtőben tartom, így is jó. Gyártóhonlap itt. Változatlanul nem értem, hogy mi ez, és hogy lett olyan, amilyen, de vettem belőle egy újabb csomaggal.

Update jún. 13.: Meguntam. Két csomagnyi elég volt belőle, úgy érzem, örökre. És mégis ez a legnépszerűbb bejegyzés a blogon… Én nem foglalkozom vele többet, pont.

Ár: ~300 Ft/nemtudomhánygramm, de kb. 20 db – élelmiszerdiszkontokban kapható, én még csak a fenti képen látható kiszereléssel találkoztam
Összetevők: cukor, részben keményített növényi zsiradékok, édes tejsavópor, kakaópor (5%), szójaliszt, mogyoróbél (0,2%)*, emulgeálószer: szójalecitin, aromák
*érdekes, ezt a százalékinformációt csak a magyar szövegben láttam

csoki

Dolfin Lait au hot masala

dolfin masala
Röviden így lehetne jellemezni: hmmmmhmmhhmmmuuummmhhhmmmááhhmmmhhmm.
Elég ennyi? :)
Na jó, nem elég. A csoki eszméletlen, telt, krémes, nagyon-nagyon-nagyon finom. A garam masala egy indiai fűszerkeverék, ahány ház, annyi receptje van, de az alapjai általában a következők: fahéj, csillagánizs, kardamom, gyömbér, egész bors, kömény vagy édeskömény, szegfűszeg. (Van többféle masala is, ez most erre vonatkozik :) ) Ebben a csokiban a lent látható fűszerek laknak, kár, hogy csillagánizs nincs benne, én hiányolom picit (na ja, aki csillagánizs-fetisiszta…) :) Persze ez csak az én maximalizmusom, mert enélkül is OLYAN hihetetlenül finom, hogy ölni lehetne érte :) Szeretem a csokit, szeretem az indiai fűszerezést, kihagyhatatlan volt ez a tábla, és újra kihagyhatatlan lesz, ha megyek költekezni. (Bár a „hot” az ilyen fűszeres dolgoknál általában csípősségre szokott utalni, ez esetben nem kell megijedni, szerintem nem csípős.)

Ár: 890 Ft/ 70 g
Összetevők: cukor, teljes tejpor, kakaóvaj, kakaómassza, masala fűszerkeverék (gyömbér, feketebors, szegfűszeg, kardamom, fahéj), természetes vanília, emulgeáló: szójalecitin.