csoki

Dolfin Noir à l’anis vert – zöld ánizsos étcsokoládé

dolfin anis vert
Hmm, a csomagoláson csillagánizs van, pedig nem is…
Mondtam már, hogy szeretem a Dolfint? Persze, hogy mondtam. De az a kép akkor sem stimmel, tényleg nem csillagánizs van benne, elvégre az egy másik növény… :) A csokoládé maga 50%-os (vagy 52 o_O), így még kicsit édeskés, de mégis elég tömény ahhoz, hogy ne lehessen belőle egyszerre sokat enni. Az ánizs hozzáadásakor nem törődtek holmi őrléssel, elvégre van fogunk, és igazuk is van ;P Szóval ropognak benne az ánizsszemek, tippre nagyjából akkorák, mintha két-három darabba törnénk egy ánizsmagot. Vagy félbe. Bizony, szeretni kell hozzá az ánizst egészben, aki nem bírja a gondolatot, hogy magokat ropogtat, bele se vágjon :) Persze ezeken a koncentrált pontokon kívül is átjárja a csokoládét a fűszer aromája, elég frissítő.

Ár: 890 Ft/ 70 g
Összetevők: kakaómassza, cukor, kakaóvaj, ánizsmag, természetes vanília, emulgeáló: szójalecitin.

csoki

Lindt Excellence 99%

lindt 99
Ahogy az english mondaná: not for the faint-hearted. Egyszer olvastam róla egy olyan véleményt, hogy milyen borzalmas, hogy lehet ezt megenni… hát, a megszólaló Milkán élt, nem is értem, hogy jutott eszébe ezután egy 99 százalékos, igazi csokoládét megkóstolni és leszarozni… Na mindegy. :) Ezt a csokoládét nem szabad csak úgy durrbele módon letámadni, erre fel kell készülni, erre edzeni kell. Mondom ezt én, aki sosem voltam étrajongó, csak az utóbbi hónapokban, na jó, kb. egy évben kezdtem el szépen hozzászoktatni magam. Szóval tessék hallgatni rám. Olvastam ám olyan véleményeket is róla, hogy csakisezazigazicsoki, és van, aki tetemes mennyiségeket képes belőle elpusztítani, viszonylag rövid idő alatt.

Maga a tábla leheletvékony, elég is ennyi. A csomagolásán (műanyag tálcán van a tábla, lefóliázva!) van egy kis útmutató a fogyasztáshoz, az is megemlíti, hogy érdemes előbb 70, majd 85 százalékos csokoládét kóstolni (természetesen csakis Lindtéktől… szerintük ;) ), hogy szokjuk a töménységet. Mert ez tömény. Persze aki már eleve szereti az étcsokit, annak nem lesz olyan nagy újdonság. Törjünk belőle nagyon kicsi darabkát elsőre (mondom egy nagyon kicsit!), helyezzük a nyelvünkre és várjunk, míg elkezd olvadni. Kurva keserű lesz. De természetesen itt ne a tonik keserűségére gondoljunk, hanem a kakaóéra, mintha beleborulnánk arccal a kakaóporos üvegbe. Száraz, kesernyés. Itt értelmet nyer a keserűcsoki elnevezés, amitől egyébként a hideg ráz, és egyébként is, aki egy 60%-osra azt mondja, hogy keserűcsoki, az egyen ebből, és utána pofázzon. :D Én nem tudtam belőle sokat enni, igaz, ez már majdnem egy éve volt, és azóta már próbáltam több étcsokit is, így lehet, hogy ma már jobban bírnám. Mert finom, ha szeretjük a kakaót (hogy a csába ne szeretnénk?!), csak tényleg tömény, de hát mi mást is várnánk. Emlékeim szerint lassan olvad, ezidő alatt a sommelier-vérrel megáldottak elemezgethetik, hogy milyen ízjegyeket vélnek benne felfedezni, én ehhez nem értek.

Ár: ~900 Ft/50 g (jó drága, de úgyis olyan lassan fogy el…)
Összetevők: kakaómassza, kakaópor, kakaóvaj, barnacukor.

Update: újravélemény ide kattintva!