csoki

Windel tejcsokoládé

Hm. Na jó, bevallom, csak azért írok róla, hogy legyen poszt. (Még nem tudom, mikor megyek legközelebb vásárolni, de mindenképpen veszek majd valami tesztelnivalót.) Meg azért is, mert meglepődtem, hogy egy előregyártott húsvéti csomagban manapság még találhat az ember igazi csokoládét. És most itt nyilván nem arra gondolok, hogy a szaküzletekben keresünk ajándékcsomagot, mert ott még szép, hogy igazi csoki van; ez viszont egy teljesen proli, közértes, csúnya csomagocska volt. Volt benne:
-plüssbirka (nem lehet minden ehető)
-nyúl (ezt még nem kóstoltam, de ha minden igaz, ez sem bevonó, szerencsére)
-egy kicsi Milky Way-utánzat-falatka, ami tényleg olyan is volt, mint az eredeti. valami candy-bar néven futott, ebből eszembe nem jutott volna, hogy milkywayes tölteléket fogok benne találni, de jó volt. (csak kidobtam a papírját, úgyhogy fogalmam nincs, mi volt benne)
-és ez a kis táblácska, amiről most írok.

35 gramm a szentem, emlékeim szerint ötfelé volt osztva (a kockák tetején kis recés mintával), zsebben elfér az egész, olyan picike. Újabb meglepő dolog: 37%-os, legalábbis a címke szerint. Azért ez már elég komoly, főleg itt, ahol már a 25%-os kakaótartalmú valamit is el lehet adni tejcsokoládé néven, de még az átlag sem megy 30 fölé. Plusz teljes tejpor! Olyan igazi gyerekkor-tejcsokoládé. Nem több, nem kevesebb. Azt ugye tudjuk, hogy ahány tejcsokoládé, annyi íz. Ez a darab épp csak annyira gejl, amennyire egy gyereknek szükséges, nem kifinomult, de nem is ezt várnánk. Amikor én voltam gyerek, akkor még hasonló ízvilágúakat lehetett kapni, nem a mai Bocit meg Milkát, amik… Ehhhh, inkább nem mondok rájuk semmit. Meg a Kinder sem olyan már, mint régen, sőt.
A nevét sohasem hallottam (valószínűleg nem véletlen, a honlapjukat elnézve kifejezetten a karácsonyihúsvétianyáknapistb figurákra álltak rá, olyat meg nem igazán fogyasztok), amúgy német, mint még oly’ sok másik. De tényleg jó kis cucc ez ahhoz képest, hogy az ipari hulladékon nevelkedett, érzékeny fogyasztói lelkecském már a húsvéti (stb) csomagok, figurák és egyebek gondolatától is indul a szakadék felé. Ha láttok még valahol elfekvőben, szerintem nyugodtan vegyetek ilyet, most, hogy vége a húsvétnak (végre), úgyis biztos olcsóbban adják. A plüssbirka egy kicsit nyomi (khm… jó, nagyon…), de ha már van benne…

Ár: mittudomén
Összetevők: cukor, kakaóvaj, teljes tejpor, kakaómassza, emulgeátor: szójalecitin, aroma: vanillin.

Hozzászólás